Promocja firmy w Internecie nie należy do zadań najprostszych. Zdecydowanie powinniśmy uważać na niektóre techniki reklamowania, które mogą przynieść nam więcej szkody niż pożytku, ale również nie należy być zbyt surowym dla wielu starych metod reklamy, które po dzień dzisiejszy przynoszą satysfakcjonujące zyski i pozwalają na początkowym etapie zapoznać potencjalnych klientów z naszą właśnie marką. Katalogi firm to więc sposób na dotarcie do klienta na początkowym etapie rozwoju naszej reklamy w Internecie, ale przyznać trzeba, że również po pewnym czasie warto dodać stronę do na przykład nowych katalogów, które również ciągle powstają. Dodawanie strony do firmowych katalogów oczywiście nie sprawi, że do naszej firmy zgłoszą się tysiące zainteresowanych klientów, ale bez wątpienia pomimo upływu tak długiego czasu to nadal praktyka chętnie stosowana przez wszystkie osoby zajmujące się na co dzień profesjonalnie reklamowaniem firmy w Internecie i promocją wizerunku. Zdecydowanie takie katalogi są dziś oczywiście nieco inaczej wykorzystywane niż przed laty, gdy święciły swoje największe triumfy, ale również dziś znajdują odpowiednie dla siebie zastosowanie. Katalog firmowy ma wiele zalet, ale jego najważniejszą jest możliwość dotarcia bezpośrednio do klientów zainteresowanych konkretnie naszą firmą, naszą branżą lub nawet poszukiwanym przez taką osobę produktem. To więc doskonały sposób na uzyskanie szansy na pozyskanie klienta w sposób błyskawiczny i praktycznie natychmiastowy.

Warto wybrać więc odpowiednio dużą liczbę solidnych katalogów i postarać się o to, by nasza firma znalazła się w jak największej liczbie tych wartościowych. Im więcej tym lepiej, ale również nie powinniśmy dodawać strony w miejsca, które nie są w ogóle odwiedzane lub też ewidentnie przez twórców zostały zaniedbane w ten czy inny sposób. Takie linki w niczym nam na pewno nie pomogą w przypadku chęci promocji strony. Katalogowanie strony w ten sposób jest czymś niesamowicie prostym i nie przysporzy nam większych problemów.